pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie SEO: praktyczne porady na lepszą pozycję w wynikach Google (cz.1)

16 września 2013

Jeżeli pragniesz, żeby Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach Google, to dobrze trafiłeś. Tutaj przeczytasz, co należy robić i czego unikać, żeby to właśnie Twoja strona była na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe.

Jedna z najważniejszych rzeczy w pozycjonowaniu to dobór idealnych słów kluczowych. Doświadczenie pokazuje, iż wystarczy wybrać parę słów lub fraz, na które będziemy pozycjonować naszą stronę. Nie liczy się ilość, ale jakość, dlatego należy zastanowić się, jakie wyrazy będą najlepsze dla naszej strony.
Nie stosuj ogólników – zamiast wyrazu telewizor wybierz konkretny model telewizora. Ludzie, którzy poszukują jakiegoś produktu zaczynają zazwyczaj od bardzo ogólnikowych fraz jak np. telewizor, ale rzadko decydują się na jego zakup z pierwszej strony. Najpierw sprawdzają, jaki konkretny model wybrać i dopiero wtedy wpisują w wyszukiwarkę konkretny typ. Jeżeli w tym momencie znajdziemy się na wysokiej pozycji w Google, to klient trafi do nas już z zamiarem zakupu telewizora.

Nie stój w miejscu, aktualizuj swoją stronę.

Ważną rzeczą w pozycjonowaniu strony jest częste jej aktualizowanie lub prowadzenie związanego z nią bloga. Im więcej treści na stronie, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś do Ciebie trafi. Ważne jednak, aby redagowane przez nas teksty były interesujące dla potencjalnych odbiorców. Pisz ciekawie. Warto prowadzić bloga firmowego i dodawać informacje na temat zakończonego właśnie dużego projektu lub nowego produktu, który trafił na sklepowe półki.

Zadbaj o tytuły podstron.

Bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu strony odgrywają tytuły podstron. To właśnie ten czynnik decyduje, czy potencjalny klient trafi pod Twój adres www. Tytuł strony czyli znacznik <title></title> w naszym kodzie strony odpowiada za wyświetlanie naszego hasła w wyszukiwarce Google (patrz zdjęcie obok). Pomaga on w pozycjonowaniu, dlatego warto umieścić w nim słowo kluczowe. Trzeba jednak uważać, żeby hasło to wyglądało poprawnie i zachęcało do kliknięcia, a nie odstraszało. Tytuł strony powinien zawierać maksymalnie 70 znaków. Tekst wykraczający poza te ramy zostanie wykropkowany w wynikach wyszukiwarki.

Pamiętaj o meta description.

Meta description – to opis danej podstrony. Warto zadbać, żeby na każdej z podstron znalazła się inna deskrypcja. Tekst, który umieścimy w tym znaczniku będzie wyświetlany w Google tuż pod naszym tytułem. Zaleca się umieszczenie w tym opisie paru słów kluczowych, ale w taki sposób, żeby się go dobrze czytało. Lepiej nie wypisywać słów kluczowych po przecinku, jest to słaba metoda, która raczej nie zachęca klienta do kliknięcia w nasz link. Długość takiego tekstu powinna wynosić od 150 do 160 znaków.

Zadbaj, by Twoje adresy były przyjazne.

W tym przypadku będziesz raczej musiał poprosić o pomoc programistę Twojej strony, ponieważ stworzenie tzw. przyjaznych linków wymaga już określonej wiedzy. Przyjazne linki to adresy podstron, które nie zwierają w swojej nazwie liczb czy dodatkowych znaków typu: ?, %, &. Patrz obok. Twój web developer może zadbać, aby adresy podstron były proste i dodatkowo zawierały słowa kluczowe.

…cdn

Tagi: , , , ,