head

Pozycjonowanie SEO: praktyczne porady na lepszą pozycję w wynikach Google (cz.2)

28 października 2013

Druga część artykułu na temat pozycjonowania. Jeżeli nie widziałeś jeszcze pierwszego wpisu możesz go znaleźć tutaj.

Jeżeli pragniesz, żeby Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach Google, to dobrze trafiłeś. Tutaj przeczytasz, co należy robić i czego unikać, żeby to właśnie Twoja strona była na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Używaj wyróżników w tekstach.

Wyróżniki tekstu – nagłówki (za które odpowiadają znaczniki h1, h2, h3), podkreślenia i boldy – to ważne wartości w pozycjonowaniu. Dzięki nim możesz uwydatnić tytuł artykułu ale również określone słowo w tekście. Każda strona powinna posiadać jeden nagłówek typu h1. Jest to najważniejszy według wartości nagłówek i powinien on występować na każdej podstronie. Trzeba jednak uważać, żeby nie dodawać więcej niż jednego znacznika h1 na jednej podstronie. Wyróżniki tekstu pomagają zdecydować wyszukiwarce, co jest najważniejsze na danej podstronie.

Dodawaj znaczniki alt do obrazków.

Jeżeli umieszczasz na stronie jakieś zdjęcia pamiętaj, aby zawsze opisać je w atrybucie alt. Jest to bardzo ważne nie tylko ze względu na pozycjonowanie. Pomaga to także osobom niewidomym, które przeglądają Twoją stronę. Warto opisywać, co znajduje się na konkretnym zdjęciu, dzięki temu programy dla użytkowników niedowidzących będą mogły odczytać, co znajduje się na danej fotografii.

Unikaj animacji flash na Twojej stronie.

Lata świetności animacji flash dawno już minęły. Obecnie coraz mniej stron korzysta z tej technologii. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że strony które posiadają animacje flash zajmują zazwyczaj więcej miejsca, a przez to dłużej się wczytują. Wyszukiwarki tymczasem promują te strony, które mają najszybszy czas wczytywania. Nie oznacza to, że mamy rezygnować ze wszystkich ruchomych grafik na stronie. Należy jednak skompresować nasze animacje, żeby zajmowały jak najmniej miejsca i dzięki temu znacznie szybciej się wczytywały.

Nie duplikuj treści.

Istotne jest, aby nie dublować treści znajdujących się na jakiejś innej stronie czy to naszej, czy też konkurencji. Jeżeli google uzna nasze teksty za powielone z jakiejś innej strony, nasza pozycja w wyszukiwarce natychmiast spadnie. Redagujmy zatem unikalne wpisy i nie kopiujmy treści od naszej konkurencji. Bądźmy oryginalni.

Zdobywaj wartościowe linki.

Im więcej wartościowych linków prowadzących do naszego adresu, tym większa szansa, że google odnajdzie nasze www i wyżej wyświetli je w swoich wynikach. Wartościowe linki to odnośniki do naszej witryny znajdujące się na tematycznie zbliżonych stronach o wysokim Page Rank’u. Page Rank to natomiast skala wartości strony według google. Wartość PR każdej strony można sprawdzić np tutaj http://page-rank.pl. Ważne by dodawać linki z naszą stroną tylko tam, gdzie ma to sens. Nie umieszczajmy odnośnika do sklepu z telewizorami na stronie jakiejś kwiaciarni. Lepiej dodawać interesujące wpisy na różnych forach lub komentować artykuły na blogach podając przy okazji link do naszej strony. Dzięki temu będziemy postrzegani jako profesjonaliści w danej dziedzinie.