kalendarz EIZO

Erotyczny kalendarz dla lekarzy?

8 października 2013

- nietypowy projekt kalendarza ściennego


W poprzednim wpisie przedstawiłem przykłady kreatywnych reklam branży motoryzacyjnej. Odbiorcą tych reklam miał być potencjalny klient salonów samochodowych, czyli dość spora grupa docelowa. To umożliwiło projektantom w miarę swobodnie podejść do tematu. W rezultacie otrzymaliśmy reklamy pomysłowe, nieszablonowe z odrobiną dystansu i poczucia humoru.
Co jednak zrobić, gdy chcemy przygotować równie ciekawy projekt dla firmy działającej w niszowej branży, gdzie mamy do czynienia ze specyficznym odbiorcą np. lekarzami, prawnikami? Przed takim zadaniem stanęła w 2009 r. agencja Butter z Düsseldorfu na zlecenie niemieckiego przedstawicielstwa firmy EIZO (japoński producent monitorów specjalistycznych dla wielu branż – w tym medycznej oraz poligraficznej). Miała przygotować kalendarz, którego zadaniem było zainteresowanie lekarzy oraz techników medycznych specjalistycznymi monitorami EIZO, służącymi do diagnozowania zdjęć rentgenowskich.

eizo-monitory

Powstał 12-planszowy projekt wzorowany na kalendarzach typu pin-up (duże kalendarze naścienne prezentujące skąpo ubrane piękne kobiety) przedstawiający… 12 rentgenowskich zdjęć  pięknych dziewczyn w bardzo zmysłowych pozach. Pokazane zdjęcia były bardzo wysokiej jakości, pozwalającej dostrzec każdy detal (oczywiste nawiązanie do wysokiej jakości monitorów EIZO).

Projekt kalendarza przyćmił wszelkie oczekiwania. Wzbudził zainteresowanie również poza środowiskiem lekarskim, co niewątpliwie przyczyniło się do wzrostu zainteresowania samymi produktami EIZO. Kalendarz został wyróżniony nagrodą „The One Show Pencil Awards” przez One Club – amerykańską organizację non-profit, która nagradza najciekawsze projekty reklamowe. I właściwie trudno się dziwić tak entuzjastycznemu przyjęciu:) …zobaczcie sami.

kalendarz EIZO

kalendarz EIZO – front okładki

 Klient:
 Avnet Technology Solutions GmbH, Nettetal, Niemcy
 Odpowiedzialny:
 Klaus Caspers, Marketing Director Eizo
 Agencja:
 Butter. Agentur für Werbung GmbH, Düsseldorf, Niemcy
 Kreacja:
 Executive CD: Matthias Eickmeyer
 Kreacja: Nadine Schlichte
 Illustrator/CGI: Carsten Mainz
 Tekst: Reinhard Henke
 Konsultacja:
 Szef consultingu: Oliver Lehnen
 Dyrektor: Anna Dankert
 Konsultant: Till Emken
 Produkcja: Lars Schlentzek

 

kalendarz EIZO - styczeń

Miss Stycznia – kalendarz EIZO

 

Miss Lutego - kalendarz EIZO

Miss Lutego – kalendarz EIZO

 

MissMarca - kalendarz EIZO

Miss Marca – kalendarz EIZO

 

Miss Kwietnia - kalendarz EIZO

Miss Kwietnia – kalendarz EIZO

 

Miss Maja - kalendarz EIZO

Miss Maja – kalendarz EIZO

Skontaktuj się z nami

 

Miss Czerwca - kalendarz EIZO

Miss Czerwca – kalendarz EIZO

 

Miss Lipca - kalendarz EIZO

Miss Lipca – kalendarz EIZO

 

Miss Sierpnia - kalendarz EIZO

Miss Sierpnia – kalendarz EIZO

 

Miss Września - kalendarz EIZO

Miss Września – kalendarz EIZO

 

Miss Października - kalendarz EIZO

Miss Października – kalendarz EIZO

 

Miss Listopada - kalendarz EIZO

Miss Listopada – kalendarz EIZO

 

Miss Grudnia - kalendarz EIZO

Miss Grudnia – kalendarz EIZO

Należy dodać, iż przy pracach nad projektem kalendarza nie ucierpiała żadna modelka. Żadna modelka nie była prześwietlana promieniami rentgena… ba, właściwie to nie było nawet żadnej modelki.

A jak powstały te doskonałe „zdjęcia”? Spójrzcie na grafikę poniżej.

 

kalendarz EIZO - modelka

kalendarz EIZO – modelka „na żywo” :)

 

Za koncepcję kalendarza oraz sposób w jaki go stworzono – należą się duże brawa. Projekt odniósł spory sukces – szczególnie w internecie. Mam jednak nadzieję, że lekarze wieszali ten kalendarz na zapleczu gabinetów lub w swoich przydomowych garażach. Mimo wszystko, jako pacjent, poczułbym się nieswojo wchodząc na badania do gabinetu lekarskiego udekorowanego nagimi pięknościami… nagimi aż do szpiku kości.

Zobacz również inne inspirujące artukuły:

Najbardziej kreatywne reklamy samochodówCzas na projekt Twojego kalendarza
Skontaktuj się z nami

Tagi: ,